معرفی 8 مجله مد برتر دنیا

مجلات - لباس - نحوه پوشش - فشن تکینیو techinio

امروزه با  گسترش اینترنت و رسانه های دیجیتال، مجلات نقش کم رنگ تری در زندگی روزمره گرفته اند. هرچند برای داشتن دانش مناسب و تخصصی تر پیرامون حوزه مد، خواندن این مجلات خالی از لطف نیست.

در ادامه به معرفی چند مجله‌ی مد و سبک زندگی که پر نام و آوازه هستند می‌پردازیم.

مجله مد ال (Elle)

elle

بعد از جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۴ زنان در فرانسه به حق رای دست پیدا کردند. یک سال بعد از این اتفاق هلن گردن به همراه همسرش پیر لازرف تصمیم گرفتن که مجله‌ای برای بانوان سرزمین خود منتشر کنند.

مجله‌ای که  حتی اسمش، جنسیت مخاطبینش را مشخص می‌کرد؛ Elle  در زبان فرانسوی به معنی سوم شخص مونث است. این نشریه در ۲۱ نوامبر ۱۹۴۵ میلادی اولین شماره خود را منتشر کرد. بعد از گذشت سال‌ها این مجله نه تنها در پاریس بلکه در چند کشور دیگر طرفداران خودش را پیدا کرد و به عنوان مرجع در عرصه‌ی اطلاع رسانی فشن در تراز بین المللی  قرار گرفت. اکنون این مجله‌ی مد و فشن به ۲۹ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود. این مجله به شکل هفته‌نامه در فرانسه منتشر می‌شود.

مجله مد ووگ (Vogue)

vogue

وگ برای اولین بار در سال ۱۸۹۲ ابتدا توسط تاجر آمریکایی به نام  آرتور بالدوین ترنر به عنوان روزنامه هفتگی منتشر شده بود و بر سبک زندگی و تفریحات اقشار سطح بالای جامعه آمریکا تمرکز داشت. سپس در سال ۱۹۰۹ امتیاز این مجله توسط Condé Montrose Nast خریداری شد و رویکرد مجله به سمت دنیای زنان تغییر مسیر داد. پس از گذشت دو سال مجله مد ووگ اعتبار جهانی پیدا کرد و مسیر معرفی خود را در اروپا هموار کرد.

در سال ۱۹۸۸ پس از افت چند ساله‌ی مجله‌ی مد ووگ، آنا وینتور به عنوان سر دبیر مجله برگزیده شد و با سیاست معرفی ترند‌های روز دنیا، جان دوباره به مجله بخشید. امروزه مجله ووگ به ۲۳ زبان زنده، به شکل ماهنامه منتشر می‌شود و نسخه ایتالیایی Vogue Italia به عنوان برترین مجله مد در جهان شناخته شده است.

بی شک پرفروش ترین مجله مد و فشن را میتوان ووگ معرفی کرد.

مجله مد هارپرزبازار (Harper's Bazaar)

bazaar

اولین مجله‌ی مد آمریکایی است که در شروع با انتشار مطالب جالب و آموزنده، طبقه متوسط و بالای جامعه‌‌ی آمریکا را مورد هدف قرار داد. هارپر و برادران، مجله مد Harper’s Bazaar را در سال ۱۸۶۷ معرفی کردند که در ابتدا به صورت هفته‌‌ نامه منتشر می‌شد ولی بعد از گذشت زمان در قالب ماهنامه نه تنها در امریکا بلکه در ۳۲ کشور جهان توزیع می‌شود. به جرات می‌توان یکی از اثرگذارترین مجلات دنیای مد را مجله هارپرز بازار معرفی کرد. زیرا که از ترندها و آخرین فشن شوها تا تغییراتی که در استایل لباس ها اتفاق افتاده است را یکجا اطلاع رسانی می‌کند. در ماه می ۲۰۰۱ Glenda Bailey  به عنوان سر دبیر مجله هارپرز بخش آمریکا منصوب شد. این مجله مد در قالب بلاگ و بسترهای دیجیتالی مثل شبکه‌های اجتماعی به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.

مجله مد اینستایل (InStyle)

instyle

اینستایل نه تنها برای زنان بلکه برای هر کس که به سبک زندگی و مد علاقه دارد، مجله‌ی مفید و جذابی خواهد بود. این مجله‌ یکی از معدود مجله‌های ست که به عنوان مرجع و منبع، برای وبلاگ نویسان فشن و لایف استایل شناخته شده است. آریل فاکسمن (Ariel Foxman )، که ۲۵ سال پیش به اینستایل پیوست، سر دبیر مجله بود تا اینکه لورا براون (Laura Brown) در سال ۲۰۱۶ این مقام را تصاحب کرد. براون مدیر اجرایی سابق مجله‌ی Harper’s Bazaar بود و تجربیاتش در این زمینه برای او بسیار مفید بود.
در سال ۲۰۱۸، InStyle به اولین مجله بزرگ مد تبدیل شد که عکاسی و تبلیغات با خز را ممنوع اعلام کرد؛ این امر باعث جذب مخاطبین حامی حقوق حیوان به این مجله شد.
ایناستایل نه تنها در امریکا بلکه در بیش از ۱۶ کشور از جمله استرالیا، آلمان، برزیل، یونان، کره جنوبی و اسپانیا توزیع می‌شود.

مجله مد کازموپالیتن (Cosmopolitan)

cosmopolitan

مجله‌ی Cosmopolitan که به Cosmo نیز معروف است با انتشار مطالب زنانه محور در همه جای دنیا طرفدارانی در زمینه‌ی مد و سبک زندگی دارد. این مجله نخستین بار در سال ۱۸۸۶ در ایالات متحده به عنوان یک مجله‌ی خانوادگی منتشر و توزیع شد.

 بعدها به یک مجله‌ی ادبی تغییر رویکرد داد و از سال ۱۹۶۵ با سر دبیر شدن هلن گورلی براون(Helen Gurley Brown)   به یک مجله‌ی زنانه تبدیل شد. در واقع چند سال قبل از ورود براون، مجله  کازموپالیتن یک مجله خسته کننده در بین منتقدین معرفی شده بود اما گورلی براون با ساختار شکنی‌هایش، زنان را خارج از محدودیت‌های جنسی، تشویق به لذت بردن از زندگی کرد و همین موضوع باعث تحول عظیم در روند این مجله شد.

اکنون این مجله مد با دیدگاه فمینستی به سر دبیری جسیکا پلس (Jessica Pels) در ۱۱۰ کشور با ۳۵ زبان منتشر می‌شود.

مجله مد گرازیا (Grazia)

grazia

یکی از معتبرترین و معروفترین مجله‌ها در حوزه‌ی مد و فشن، مجله‌ی Grazia ایتالیا است. این مجله که از دل یکی از پایتخت‌های مد یعنی میلان منتشر می‌شود، متعلق به شرکت Arnoldo Mondadori Editore است. اولین شماره‌ی این مجله در یکم اکتبر ۱۹۳۸ منتشر شد و نخستین شماره بین‌الملی آن در ۲۰۰۴ در بلغارستان معرفی شد.

 این مجله  به صورت هفته‌نامه، بر خلاف دیگر مجلات مد، علاوه بر اخبار مد و فشن، مسائل جاری و اقتصاد روز را درون خود جای داده است. در اروپا Grazia  را هم‌پایه مجله‌ی مد هارپر بازار می‌دانند زیرا که کانالی برای معرفی برندها و فعالیت‌های هنرمندان در عرصه مد ایتالیا است.

مجله دبلیو (W)

W

مجله‌ی دبلیو یک پیشرو در زمینه‌ی مد و زیبایی زنان است که بهترین کیفیت را در جدیدترین سبک‌ها به نمایش می گذارد. این مجله‌ی آمریکایی در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد که به دلیل محتوای معتبر در زمینه‌ی فرهنگ، مد، اخبار افراد مشهور، سبک زندگی و… شناخته شده است. این مجله از لحاظ ابعاد نیز با دیگر مجلات متفاوت است. از مارچ ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ Stefano Tronchi سردبیر این مجله بود که در این ماههای اخیر Sara Moonves جایگزین او شده است.

مجله مد نومرو (Numero)

neuro

نومرو توسط  Elisabeth Djian در سال ۱۹۹۸ در فرانسه منتشر شد و تا کنون سر دبیری مجله را نیز بر عهده دارد. هدف از راه‌اندازی این مجله، بالا بردن سطح آگهی زنان در زمینه هنر، موسیقی، طراحی، سبک زندگی و البته مُد بود. زمانی که از او پرسیدند هدفش برای راه‌اندازی این مجله چه بود او پاسخ داد: از مجلاتی که اطلاعات سطحی و زرد به مخاطبین می‌داد خسته شده بودم. به فکر منتشر کردن مجله‌ای در سطح زنان باهوش وبا استعداد افتادم  که علاقه دارند در زمینه‌ی مد، هنر و موسیقی بیشتر بدانند.

 اکنون این مجله در کشورهای مختلفی مانند: آلمان، چین، کره، ژاپن، تایلند و روسیه منتشر می‌شود.

آیا شما نیز مجلات دنیای مد را دنبال میکنید؟

استایل - استایلیست - سلبریتی - نوع پوشش - تیپ سلبریتی ها قبلی را بخوانید

9 استایلیست که باید آن ها را بشناسید

پنتون -Pantone- وری پری - veri peri - رنگ سال چیست بعدی را بخوانید

پنتون رنگ Very Peri را به عنوان رنگ سال 2022 انتخاب کرد

مشتاق دیدن نظر شمائیم

1 نظر

  • عالی

    پاسخ